Мир вам и дому вашему
Поиск по сайту:
«Одне хрещення» (2) 22.05.2009
[ Крещение ]

«Одне хрещення» (2)

Предыдущая часть Продолжение

4. Сутність хрещення

Мета хрещення витікає з його сутності. Хрещення — це момент часу, встановлений Богом, коли грішна людина, що увірувала і покаялась, поєднується з Христом і з Його жертвою. Внаслідок такого єднання людина отримує прощення гріхів. В посланні до Галатів 3:27 апостол Павло написав: “Бо ви всі, що в Христа охристилися, у Христа зодягнулися!” Хрещення — це ніби “двері” в Христа. Через хрещення відбувається єднання з Ісусом. Саме під час хрещення людина дотикається до голгофської жертви Сина Божого. “Чи ви не знаєте, що ми всі, хто христився у Христа Ісуса, у смерть Його христилися?” (Рим. 6:3). Перечитайте ще раз ці слова, згадавши значення слова хрещення — “занурення”. Ось що каже апостол: ті, хто хрестяться (занурюються) у Христа, хрестяться (занурюються) в Його смерть. В цей момент часу помирає грішна природи людини (“стара” людина, “зовнішня” людина) і народжується нова. Павло каже: “Тому то, коли хто в Христі, той створіння нове...” (2 Кор. 5:17). Ісус Сам сказав: “Коли хто не родиться з води й Духа, той не може ввійти в Царство Боже” (Iван. 3:5). Грішник є ворогом Божим, бо живе по волі сатани, тому він без Христа (Ефес. 2:1-3,12). По вірі (при умові покаяння) через хрещення людина єднається з Христом, у якому усяке духовне благословення, в тому числі і відкуплення кров'ю Його, прощення провин (Ефес. 1:3,7). Вже в Христі людина стає Богові близькою через Кров Спасителя, яка очищує гріхи. Але як можна поєднатись з Христом? Як можна попасти в Христа? Яким чином можна доторкнутись до Його жертви, зануритись в неї, щоб вона омила грішну душу? Слово Боже ясно вчить: по вірі в момент хрещення.

Зазначимо, що не вода змиває гріхи людини. Сам обряд хрещення не має сили духовного очищення і переродження грішника. Хрещення є лише моментом часу, визначеним Богом, коли поєднується віра людини і спасаючі діла Христа. В цей час людина ніби розпинає свою гріховну натуру на хресті, або, як каже апостол Петро, дає обіцянку доброго сумління: “Того образ, хрищення не тілесної нечистости позбуття, але обітниця Богові доброго сумління, спасає тепер і нас воскресенням Ісуса Христа” (1 Пет. 3:21). Така обіцянка з боку людини є вступом у Заповіт з Богом, початком нових взаємовідносин. До хрещення людина є ще ворогом Богу, а вже після хрещення — Його дитиною, храмом Духа Святого.

“Хрещення спасає”, стверджує апостол Петро, але й зазначає: “воскресенням Ісуса Христа”. Це означає що саме в цей момент часу сила воскресіння Ісуса діє на душу людину, що саме тоді через воскресення з мертвих Ісуса Христа Бог відроджує мертвих у гріхах людей до живої надії (1 Пет. 1:3).

Апостол Павло вторить Петру: “Ви були з Ним поховані у хрищенні, у Ньому ви й разом воскресли через віру в силу Бога, що Він з мертвих Його воскресив” (Кол. 2:12). Віра потрібна для спасіння. Але в Біблії не написано, що людина спасається, як тільки увірує. Віра стає спасаючою саме в момент хрещення. Якщо приймає хрещення людина, яка не увірувала або не покаялась, то це буде лише “тілесної нечистости позбуття”. Така людина не може отримати благодать Божу, тому що “хто не ввірує засуджений буде” (Мар. 16:16), хто не покається — загине (Лук. 13:3). Без належної віри і покаяння хрещення ніяким чином не змінює духовний стан людини перед Богом і її взаємовідносини з Ним.

У разі, коли хрещення приймає людина, яка не має богоугодної віри або яка не покаялась у своїх гріхах, то можна сказати, що в такому випадку в воду заходить сухий грішник, а виходить з води мокрий грішник. Якщо ж у воду заходить людина, яка увірувала й покаялась, то в момент самого хрещення для цієї людини і проявляється спасаюча сила жертви Христа. У такому випадку під воду занурюється ще грішна людина (що є символом поховання “старої” людини), а виринає вже нова людина, гріхи якої прощені (що є символом нового народження). В результаті Бог додає таку людину до Церкви (Дії 2:41 пор. з Дії 2:47б).

Отже, одне-єдине біблійне хрещення це те, яке має відповідні до новозавітного хрещення форму, об'єкт, мету та сутність.

Біблійне хрещення

Форма

Об’єкт

Мета

Сутність

 
Повне занурення
у воді.
Грішна людина, яка увірувала і розкаялась (Мар. 16:16; Дії 22:16). Відпущення гріхів (Дії 2:38); спасіння (Мар. 16:16) Єднання з Ісусом та Його жертвою (Гал. 3:27; Рим. 6:3,4; Кол. 2:12); о біцянка, заповіт
(1 Пет. 3:21); народження згори (Ів. 3:3,5).

Якщо хоча б одна характеристика хрещення буде зміненою, то таке хрещення не може бути біблійним. Адже ніхто не має права змінювати Божі установи.

Яким хрещенням хрестились ви?

Предыдущая часть Продолжение

Дмитрий Галюк


  << Вернуться

2030127 (+122)
42
0
26, 16
(С) 2020, Церковь Христа (Христова) г. Киев.
Комментарии, замечания, пожелания и предложения адресуйте нашему вебмастеру